פייסבוק מדורגת באופן עקבי כ אחת החברות הטובות ביותר לעבוד עבור. למרות שהחברה התמודדה עם כמה ביקורת ציבורית בשנה האחרונה, עובדים ברחבי העולם ממשיכים זעקה להזדמנות להיות חלק מצוות פייסבוק.
1. מיומנויות לנצח את הניסיון
בדיוק כמו כל חברה אחרת, קבלת עבודה בפייסבוק מתחילה בשליחת אפליקציה. העצה הראשונה של גייל לתקוות פייסבוק היא פשוטה – החל, גם אם קורות החיים שלך לא בדיוק תואמים את תיאור התפקיד.
“אנחנו למעשה מעריכים מיומנויות על פני ניסיון בתכנית הגדולה של הדברים”, היא אומרת. “תגיש בקשה אם יש לך את הכישורים הרלוונטיים גם אם אין לך את הניסיון הנכון, כי אנחנו מחפשים מתחת לפני השטח את מה שבאמת הולך להיות חשוב כאן וזה מה מיומנויות שאתה יכול להביא לשולחן.”
נשים, היא מסבירה, אינן צפויות להגיש מועמדות לתפקיד אלא אם כן הן נפגשות או עולות על כל חלק בתיאור התפקיד, בעוד שגברים נוטים יותר להגיש מועמדות לתפקידים שהם אינם כשירים להם לחלוטין. משמעות הדבר היא כי במקום כמו פייסבוק שבו הניסיון הוא פחות חשוב מאשר מיומנויות, נשים יכולות לעשות לעצמם עוול.
2. דע את עצמך
השלב הבא בתהליך היישום של פייסבוק הוא מספר סבבי ראיונות עם מנהל הגיוס ועם עמיתים. כדי להתכונן, גייל אומר כי המועמדים צריכים להקדיש זמן לחשוב על מי הם, מה החוזקות שלהם ומה הם נלהבים.
“הדבר החשוב ביותר הוא לקבל באמת ברור על מי אתה ומה אתה מביא לשולחן, כי אנחנו הולכים לשאול הרבה עליך כבן אדם”, היא אומרת. “אנחנו רוצים למקם אותך בעבודה שבה אתה באמת נהנה מהעבודה, לעומת רק להכניס אותך לעבודה כאן שאתה יכול להיות טוב אבל לא נהנה.”
גייל אומר שהמועמדים תמיד מתבקשים לתאר מה הם עשו ביום הכי טוב שלהם בעבודה כדי לקבל תחושה אילו דברים הם באמת אוהבים לעשות – אז הקפידו להתכונן לשאלה זו.
3. לבנות
ברגע שאתה נמצא בראיון, גייל אומר כי המועמדים צריכים למצוא דרך להפגין את יכולתם לפתור בעיות. באופן פנימי, פייסבוק מכנה פותרי בעיות חזקים “בנאים”. להוכיח שאתה בנאי זה המפתח להשגת עבודה בפייסבוק.
“הדבר שאנחנו הכי מחפשים הוא לשכור אנשים שמכוון לעבור את הסטטוס קוו ולהבין איך לשפר את המצב”, מסביר גייל.
דרך אחת להוכיח שאתה בונה היא להראות לחברה שאתה מסוגל לנתח את העבודה הקודמת שלך ולדבר על תחומים לשיפור.
“הטעות הנפוצה שאני רואה היא כשאנשים נכנסים כ’מומחה’ או כיודעי הכל ונראים כאילו אין להם מה ללמוד”, אומר גייל. “אנחנו באמת רוצים אנשים שמכוונים ללמוד ולדעת שיש להם מה ללמוד.”
4. להיות עצמך
גייל אומרת שהעצה האחרונה שלה היא משהו שהיא למדה בפעם הראשונה שהיא פגשה את המנהל העתידי שלה בפייסבוק.
“הופעתי בדיוק מי שאני. הייתי עצמי וזה ממש ממש משנה כאן”, היא אומרת. “יש לנו מוצר שמבוסס על זהות אמיתית. אנחנו רוצים שתתחברו עם החברים והמשפחה שלכם ובאמת שההצעה במוצר שלנו היא שאתם יכולים להיות מי שאתם מבחינת כל ההיבטים של החיים שלכם עם האנשים שהכי אכפת לכם מהם”.
היא אומרת שהיתרון הגדול ביותר שאתה יכול לתת לעצמך בראיון בפייסבוק הוא להיות האני ההגון והאותנטי שלך.
“אנחנו לא רוצים חזית. אנחנו לא רוצים שתהיה במצב ביצועים גבוהים. במציאות, אנחנו באמת יכולים לראות דרך זה”, היא אומרת. “אנחנו רוצים שאנשים יופיעו במונחים של מי שהם.”