אנחנו אולי יורים לעצמנו קצת ברגל פה אבל נתחיל מהתשובה הקצרה והקולעת – כן! בהחלט אפשר לקדם אתר לגמרי לבד ובלי צורך בשום חברת קידום אתרים. מה הקאץ’? ובכן, זה דורש ידע בקידום SEO ומעקב שוטף אחר ההתפתחויות, העדכונים שגוגל מוציאה מפעם לפעם וכמובן תחזוקת אתר שוטפת.
במאמר הבא, ריכזנו כמה מהצעדים הפשוטים והקלים ביותר שיעזרו לכם לקדם אתר לגמרי בכוחות עצמכם.
מה צריך לפני שניגשים לעבודה?
בנו לכם אתר לעסק? מזל טוב! עמדו על כך שאתם צריכים לקבל הדרכה בתפעול האתר. אנחנו לא מדברים על קוד ובטח שלא מדברים על בנייה נוספת של האתר או עיצובו, אלא על תפעול פשוט כמו יצירת עמודים ועריכת עמודים קיימים.
מרבית חברות בניית האתרים מספקות הדרכה של מספר שעות ראשונות שהן כלולות בתוך העסקה שנסגרה עמן. הכינו לכם רשימת שאלות חשובות דוגמת:
- איך מעלים מאמר חדש?
- היכן נמצאות הגדרות ה-SEO?
- האם יש אפשרות להזריק קודים אל המערכת? (גם אם כרגע בתחילת קריאת המאמר אתם לא מבינים את המשמעות, הקפידו לשאול את השאלה הזו)
- וכיצד עורכים עמודים?
ועכשיו לעיקר – איך מקדמים אתר בלי צורך בידע מקצועי קודם!
תוכן תוכן ושוב פעם תוכן! כל חברה לקידום אורגני תספר לכם על יכולות טכניות, אסטרטגיה וכדומה אבל בסופו של יום – תוכן הוא מה שקובע באמת אם אתר יתקדם, או לא.
ומדוע?
כיוון שתוכן הוא הדרך שבאמצעותה מנועי החיפוש מבינים רלוונטיות של דף מסוים באתר. דרך התוכן אנחנו זורקים רמזים למנועי החיפוש באשר למילה/הביטוי שאנחנו מקדמים.
מנגד, מנועי החיפוש גם אוהבים לראות אתרים שגדלים ושמתעדכנים. ברגע שאתר מתעדכן עם תוכן חדש, או לחילופין ברגע שדף מסוים באתר מקבל תוכן נוסף על התוכן הקיים, אז הרי שהכוח הקידומי של האתר עולה.
ברבות הזמן מצאנו שאתרים שהקפדנו לעדכן בהם תוכן על בסיס שבועי, הם אתרים שהתקדמו באופן מהיר יותר על פני אתרים שקיבלו רק עבודת קידום טכנית או מבחוץ.
טיפ: הקפידו אתם לכתוב את התוכן. גם אם אתם לא ספצים בכתיבה, הידע המקצועי שלכם יקרין מתוך המאמר ויאפשר לגולשים לסמוך על מה שכתוב. גולשים תמיד צריכים לקבל ערך מוסף ותשובה אמיתית למה שהם חיפשו.
קישורים פנימיים
הקפידו תמיד לשים קישורים פנימיים בתוך התוכן שכתבתם. אם נניח כתבתם תוכן על ניתוחי פנים, אז תוכלו להפנות את הגולשים מתוך התוכן אל עמודים רלוונטיים נוספים כמו ניתוח אף.
מנועי החיפוש אוהבים עמודי תוכן שמפנים את הגולשים למקורות מידע נוספים. הם רואים בכך כניסיון מוצלח שלכם לספק לגולשים ערך מוסף. בנוסף לכך, קישור לעמוד נוסף באתר, מסייע למנועי החיפוש לסייר בתוך האתר שכן הם מתניידים דרך קישורים פנימיים.
קישורים מבחוץ
תמיד חפשו אחר אתרים שיקשרו אל האתר שלכם. נסו לערוך שיתופי פעולה מקצועיים עם אתרים שונים בתחומים משיקים. אם אתם מנתחים פלסטיים, אז נסו לחפש פורטלים בתחום הרפואה ולבדוק איתם על אפשרות להעלות מאמר מקצועי עם קרדיט.
בנוסף קיימים מגוון אתרים המאפשרים העלאת מאמרים מקצועיים, אתרי אינדקס המאפשרים הקמת כרטיס לעסק, פורומים מקצועיים ועוד.
טיפ: בפורומים אל תציפו את האתר שלכם והשתדלו להשתתף בדיונים. גולשים שתתנו להם ערך מוסף בפורום, הם גולשים שבאמת יכנסו לקישור – קישור שהוא באמת פעיל = קישור נחשק יותר על-ידי מנועי החיפוש.
תגיות מטה
בדף שכתבתם תראו שיש כותרת מטה טייטל ותגית מטה דיסקריפשן. אלו הם שני פרמטרים שמופיעים לנו בתוצאות החיפוש בכותרת ובתיאור.
מנועי החיפוש רואים בכך כאמצעי יעיל להבין על מה אנחנו מדברים בטקסט. שלבו בכותרת הראשית את מילת המפתח והקפידו על כותרת של כ-60 תווים.
לכו על המבנה הבא שהוא מומלץ ויעיל במיוחד:
המילה שאנחנו מקדמים: משפט שעושה חשק לגולש להקליק עלינו – שם המותג
מנועי החיפוש יראו את מילת המפתח, יראו שהכותרת באורך שעומד בהנחיות האיכות, והם עשויים בהחלט לקדם אתכם בתוצאות.
בתיאור – הקפידו על 160 תווים ושלבו את מילת המפתח שאתם רוצים לקדם. גם כאן הקפידו תמיד על משפט שעושה חשק.
כותרות פנימיות
לסיום, בעמוד עצמו יש לנו אפשרות להגדיר כותרות החל מכותרת ראשית H1 ועד לכותרת משנית H6. מה שחשוב לנו הוא כותרת H1 שצריכה לכלול את מילת המפתח שאנחנו רוצים לקדם וכותרת H2 שצריכה לכלול מילה נרדפת למה שאנחנו מקדמים.
בכותרות H3 תוכלו לכתוב מה שתרצו מבלי להתחייב לרשום את מילת המפתח.
בתוכן עצמו הקפידו לשלב את המילה לא יותר מ-4 פעמים. מנועי החיפוש לא אוהבים שמתחכמים איתם.
מקווים שהצלחנו לסייע לכם בקידום האתר!
בהצלחה!