בשנים האחרונות ישנם עשרות חברות שמכניסות פיתוחים מרחיקי לכת בעולם הרכב ומביאות רובד טכנולוגי מורכב לעולם המסורתי של תעשיית הרכב. בעולם שבו שולטים תאגידים ענקיים בני יותר ממאה שנים משמעותית קשה להכניס חידושים ולכן כל גל של חידושים נתקל בהתנגדות קשה מהכוחות הקיימים בשוק הרכב.
פורצי הדרך בשוק הרכב
בשוק הרכב קרו מספר מהפיכות שנבעו מחד מההתפתחות הטכנולוגית הכללית שגם הובילה שחקניות מסורתיות בעולם הרכב לאמץ מוצרים וטכנולוגיות ממוחשבות שכבר עובדות באופן שוטף בעולם. ובמקביל שחקנים חדשים בתחום כדוגמאת טסלה, ריביאן ושחקניות מאתגרות מסין מביאות חדשנות ומאתגרות את השחקנים הקיימים. במקביל הטכנולוגיות החדשות מרימות בעיות משמעותיות בעולם הרכב, נושא האבטחה לרכבים שלא היה בכלל על הפרק מקבל נפח ומשמעות עד כדי הרמה של רגולציה של האיחוד האירופי שמכריחה את יצרני הרכב להתייחס לנושא. פה מגיעים מגוון פתרונות החל מפתרונות תכנה שונים ומשונים ועד בסגנון ארגוס לארכיטקטורה ריכוזית לרכב שממש מיצרת “מוח” ריכוזי אחד בסגנון או אס אר שמאפשר הגנה על כל המערכות המשניות ברכב במכה אחת.
אז למה לי את כל זה
מלבד האבזור המגניב יכולות המולטימדיה וההתממשקות לטלפון, תשתיות טכנולוגיות אלו הם דלת הכניסה לטכנולוגיות הרכב האוטונומי, הטכנולוגיות האלו מביאות את הקפיצת דרך הבאה לפתחנו ועושות צעד משמעותי בכיוון הנכון לעבר רכבים חכמים וניהול כבישים נכון. כמובן זה גם יהווה תשתית טכנולוגית יותר רובסטית וברת שידרוג עבור איך שיראה עולם החיבוריות העתידי עם רכבים עם תצוגת AR (מציאות רבודה) או כל חידוש שכבר רואים את ניצניו שבוא עלינו לטובה.
איפה הקאץ’
אז ככה, אנחנו עוד לא שם! הדרך עוד ארוכה כדי שהבזק שמש לא יעוור את הנהג האוטומאטי או שבחירה מורכבת תעלה בחיי אדם, ככל שנתקדם יעלו גם פתרונות וגם בעיות בעולמות הרכבים האוטונומיים. אנחנו אמנם בדרך הנכונה אבל אני יכול להגיד שאני לפחות כיום לא הייתי סומך על הנהג האוטונומי של טסלה בעניים עצומות…