בשנים האחרונות, לא מעט עסקים, בעיקר בינוניים וגדולים, מבקשים ליצור סרטי תדמית אשר מטרתם ללמד על העסק עצמו, על השירותים והמוצרים שהוא מפיק, על הדרכים בהם הוא מתנהל וכיצד הוא יכול לשרת את לקוחותיו.
סרטי תדמית לעסקים אמורים לשרת מספר מטרות ביחס לקהל היעד אליו הם מופנים. לכן לפני שמתחילים לעבוד על סרט תדמית, יש לערוך מחקר אשר יעזור לבנות את הסרט בהתאמה אל הקהל אליו הוא מכוון. מחקר זה הוא חלק בלתי נפרד מהפקת הסרט ומתבצע כתהליך מקדים לכל תהליך ההפקה.
במאמר זה נתייחס לשתי נקודות חשובות, ראשית, אילו מטרות אמור לשרת סרט תדמית עסקי, ושנית, כיצד מפיקים סרט תדמית, מה תהליך העבודה באופן כללי. חשוב לציין, כל חברה אשר מפיקה סרט תדמית מנסה לבדל את עצמה מחברות אחרות, הן בתהליך הראשוני של המחקר והן בתהליך ההפקה עצמו. כמובן שגם התוצאות בשטח, קרי הסרטים עצמם, הן שונות.
סרטי תדמית לעסקים – לאילו מטרות הן מיועדות
יש מספר סיבות מדוע אנחנו נרצה להפיק סרטי תדמית. הסיבה העיקרית היא פרסום ושיווק של העסק בכלל או של מוצר ושירות בפרט. אנחנו רוצים להחדיר את העסק לשוק מסוים, אל קהל ספציפי, להכניס לשוק מוצר או שירות חדשים, אז אנחנו נעשה את זה, בין היתר באמצעות סרט תדמית קצר, שיציג את היתרונות בעבודה איתנו או ברכישת מוצר והזמנת שירות מאיתנו.
סיבה נוספת להפקת סרטי תדמית לעסק היא בהתמודדות מול חברות אחרות במגרש מסוים, למשל, אם אנחנו רוצים להתמודד על מכרז או על גיוס לקוחות מסוימים, אנחנו נפיק סרט תדמית שיציג את היתרונות שלנו ואת ההבדלים בינינו לבין חברות אחרות.
סרטי תדמית לעסקים הם הרבה פעמים מיועדים לגיוס משקיעים, גיוס עובדים, וכן לצורך שימור לקוחות קיימים. הרבה פעמים הדרך הטובה ביותר להזכיר כמה אנחנו טובים היא באמצעות סרט תדמית קצר.
תהליך העבודה על סרט תדמית
כאמור, תהליך עבודה על סרט תדמית לעסקים מתחיל בשלב מקדים להפקה בפועל, וזה שלב המחקר. בשלב זה על החברה שמפיקה את הסרט לדעת מי הלקוח שלה, מה הוא מייצג, למי הוא מכוון את הסרט, מי קהל הלקוחות שלו, אילו משאבים עומדים לרשותו וניתן להשתמש בהם, עליו להכיר היטב את התחום בו הוא פועל. רק כך יהיה ניתן לאפיין את הצרכים שלו ולהציג סקיצה של סרט שתותאם לצרכים שלו בהתאם לתקציב שעומד לרשותו.
אחרי שעושים את עבודת המחקר ומאפיינים את הסרט, אפשר להתחיל בכתיבת התסריט, בניית הדמויות, ובכל תהליך היצירה בפועל. כשברוב המקרים יידרשו מספר סקיצות ועריכות עד שנגיע למוצר השלם.
חשוב לזכור, סרט תדמית צריך להיות סרט קצר, דקה-שתיים לא יותר, הוא צריך להיות מותאם לקהל אליו הוא פונה ולפלטפורמה בו הוא יוצג.