עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

פייסבוק ואינסטגרם: האם כדאי להשתמש באחד מהם או בשניהם

פייסבוק ואינסטגרם הן בין פלטפורמות המדיה החברתית החמות ביותר ברחבי העולם, עם 2.32 מיליארד ומיליארד משתמשים פעילים חודשיים, בהתאמה. בעוד ש-37% מהמבוגרים בארה”ב משתמשים כיום באינסטגרם, לעומת 10% בלבד ב-2012.

בהתחשב בפופולריות העצומה ובגודל הקהל של רשתות חברתיות אלה, זה יכול להיות מפתה לפזר משאבים על פני אתרים.

אבל האם זו האסטרטגיה הטובה ביותר עבור משווקים להגיע ביעילות לקהל שלהם בואו נסתכל על הנתונים כדי לקבוע אם פייסבוק או אינסטגרם – או שניהם – היא ההחלטה הנכונה עבור המותג שלך?

עכשיו, בואו נסתכל על ההבדלים באינסטגרם לעומת פייסבוק, בואו נתחיל עם החלק של הקהל.

לאחר מכן, בואו נסתכל על הקהל בפייסבוק

פייסבוק: קהל גדול, שינויים גדולים

ללא ספק, פייסבוק שומרת על הקהל העצום ביותר של כל פלטפורמות המדיה החברתית ברחבי העולם. בארה”ב לבדה, יותר משני שלישים מהמבוגרים אומרים שהם משתמשים באתר.

הרשת החברתית מתגאה גם באפשרויות הפילוח המתקדמות ביותר עבור משווקים שרוצים לפרסם. עבור משווקים, קשה להתעלם מעובדות אלה.

איזה מותג לא רוצה לעמוד מול כל כך הרבה אנשים? שלא לדבר על כל האנשים הנכונים?

המספרים מראים גם צד נוסף: העלייה בפייסבוק בקרב בני נוער בארה”ב צנחה, כאשר רוב הדור הצעיר מבלה ביוטיוב, אינסטגרם וסנאפצ’ט.

לאחרונה, דו”ח הציע כי המעורבות בפייסבוק חווה ירידה הדרגתית. בעוד אנשים עדיין משתמשים בפלטפורמה, הם לא מבלים זמן רב על זה כמו שהם עשו בעבר.

לאחר מכן, יש את השערוריות הרבות סביב פייסבוק, מהפרות נתונים ועד בעיות פרטיות. (ללא קשר לבעיות אלה, נראה שמשתמשים עדיין נכנסים לחשבונות שלהם.)

 

אינסטגרם: קהל גדול והזדמנויות חדשות

עבור משווקים, אינסטגרם יכולה להיות מקום מושך במיוחד, שכן 80 אחוז מהמשתמשים עוקבים אחר עסק אחד לפחות. אטרקטיבי עוד יותר – 60 אחוז מהמשתמשים מחפשים ומגלים מוצרים חדשים באינסטגרם.

בקיצור, משתמשים מתחילים לצפות שלמותגים תהיה נוכחות באינסטגרם, והם רוצים להיות מסוגלים למצוא את המוצרים שלהם גם שם.

שיקול עיקרי נוסף: לאינסטגרם יש את שיעור המעורבות הגבוה ביותר מבין כל פלטפורמות המדיה החברתית. למגמה זו יש יתרונות.

כשמדובר בפרסום באינסטגרם, מותגים מצביעים עם הדולרים שלהם. עד סוף 2019, אינסטגרם תהווה כמעט רבע מהכנסות הפרסום של פייסבוק (מכיוון שפייסבוק מחזיקה באינסטגרם).

וזה צפוי להמשיך לגדול.

כעת, לאחר שכיסינו כמה מהנתונים הסטטיסטיים החשובים ביותר הקשורים לאינסטגרם, בואו נראה כיצד לנצל את אפשרויות הפרסום שמציעה אינסטגרם.

דפים עסקיים בפייסבוק

אלה מאפשרים למותג שלך ליצור לעצמו נוכחות מקוונת בפלטפורמת פייסבוק. כל זה בחינם. דפים אלה עוזרים לך:

הענק ללקוחות שלך ולמשתמשים מעוניינים אחרים עדכונים קבועים
חיבור אנשים למוצרים או לשירותים שאתה מציע
אינטראקציה עם הלקוח שלך, הגברת המעורבות, קבלת משוב והצעת שירות לקוחות
שתף פרטים על הצעות, מבצעים ומבצעים אחרים
בניית קהילה של משתמשים הנאמנים למותג שלך
לבסס את עצמך כסמכות בתוך הנישה שלך
עכשיו, בואו נסתכל על קבוצות פייסבוק.

שיווק בפייסבוק

קבוצות פייסבוק מציעות מקום למותגים כדי ליצור קהילה של אנשים בעלי דעות דומות הנאמנים למותג שלך.

קבוצות יכולות לעזור לך לבצע את הפעולות הבאות:

  • השגת קהל ממוקד מאוד שניתן לפרסם אליו
  • מתן אפשרות לחברי קבוצה ללמוד דברים חדשים זה מזה
  • קבלת משוב כנה מהקהל שלך
  • הגברת המעורבות עם הקהל שלך
  • הגדלה משמעותית של מספר ההמרות וההפניות הפוטנציאליות
  • בהמשך, יש לנו אירועים בפייסבוק.

אירועי פייסבוק

אירועי פייסבוק עוזרים למותגים או לארגונים אחרים לגייס את המותג שלהם תוך מתן אפשרות לבצע שיווק מקוון לצרכן.

הם יכולים גם לעזור עם:

נותן לך פלטפורמה ליידע את הקהל שלך על הכרזות חיוניות
מתן הזדמנות פרסום בחינם
הגברת המודעות למותג
עכשיו, נסתכל בסטוריז בפייסבוק. אפשרות זמינה גם לקבוצות וגם לדפים.

סיפורי פייסבוק 

Facebook Stories מאפשרים לך לייצג את המותג שלך ישירות ממכשיר כמו טלפון חכם או שולחן עבודה לפי בחירתך. סיפורים עוזרים ב:

אלה עוזרים לך להגדיל את המעורבות של המותג שלך, לבנות מודעות למותג, להגדיל את המכירות ולספק למשתמשים עדכונים אחרונים. סטוריז יכולים לעזור ב:

  • יצירת קהל למותג שלך
  • אינטראקציה עם הקהל שלך באופן קבוע
  • הובלת התנועה לאתרי האינטרנט שלך
  • מציע לך לפרסם מגוון תכנים

הבא בתור, יש לנו את פייסבוק מסנג’ר.

פייסבוק מסנג’ר

Facebook Messenger הוא כלי פופולרי שבאמצעותו המותג שלך יכול להתחבר לאנשים ברמה האישית. Messenger יכול לעזור ב:

  • רכישת לקוחות חדשים
  • הפיכת תנועות לזמינות
  • מודעות לנהיגה

הבא בתור, בואו נסתכל על DMs Instagram.

אינסטגרם DMs (הודעות ישירות)

הודעות ישירות יכולות לאפשר למותג שלך להשתמש בתכונת ההודעות הישירות של אינסטגרם כדי להגדיל את העסק שלך. זה יכול לעזור עם:

  • בניית חיבור בתוך התעשייה שלך
  • הגדלת נאמנות המותג של העוקבים שלך
  • הקלה על יצירת הפניות והמרות
  • אפשרות פופולרית וזמינה נוספת היא פייסבוק לייב.

פייסבוק בשידור חי

Facebook Live מאפשר לארגונים לקיים אינטראקציה עם הקהל שלהם בזמן אמת. פייסבוק לייב עוזר עם:

שינוי ייעוד של סרטונים בשידור חי לשימוש בדפי העסק או בקבוצות שלך כתוכן.
מראה מה קורה מאחורי הקלעים, ועוזר להאניש את המותג שלך
מתן אפשרות למשתמשים לקיים אינטראקציה עם המותג שלך עם הפעלות שאלות ותשובות ועוד
בהמשך, נסתכל באינסטגרם לייב.

אינסטגרם לייב

IG Live יכול לעזור לך לתקשר עם הקהל שלך בזמן אמת ולשפר את יכולת הגילוי ואת החיבור שלך עם המשתמשים שלך. זה יכול לעזור עם:

קבלת ניראות נהדרת
קבלת התראות מיידיות עבור הזרמה בשידור חי
אינטראקציה עם העוקבים שלך בזמן אמת
קורס שיווק ופרסום חינם בפייסבוק
למד את ה-A-Z של מודעות פייסבוק ושיווק עכשיוהירשמו בחינםקורס שיווק ופרסום חינם בפייסבוק
לאחר מכן, בואו נסתכל על האפשרות של חנות פייסבוק.

חנות פייסבוק

Facebook Shop הוא יישום לשונית של דף עסקי שבאמצעותו לקוחות יכולים לרכוש מוצרים ישירות מהחנות שלך. זה יכול לעזור עם:

עידוד המרות חדשות
אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים
מתן פרטים על מבצעים ומבצעים חדשים
מתגמל מותגים דוגלים בנאמנותם
בניית מודעות למותג והכרה
חנות אינסטגרם

חנות אינסטגרם יכולה לעזור לך לשלב את קטלוג המוצרים שלך עם פרופיל המוצר שלך. זה יכול גם לעזור עם:

יכולת גילוי מוצר קלה
יותר הזדמנויות מכירה, המרות ועוד הרבה יותר
עכשיו, בואו נסתכל על מודעות פייסבוק.

מודעות פייסבוק

מודעות פייסבוק יעזרו להפיץ מודעות למוצרים/מותג בניוז פיד של קהל ספציפי ומפוקד בפייסבוק. זה יכול לעזור לך עם:

הגברת המודעות למותג
מציאת הקהל המתאים למותג שלך
הוצאה נמוכה יותר עבור תפוצה גדולה יותר
פילוח מחדש של קהלים קיימים
הגדלת ההכנסות, המכירות וההפניות

מודעות אינסטגרם

הסוגים השונים של מודעות אינסטגרם שניתן להפעיל הם:

  • מודעות תמונה
  • מודעות סרטון
  • מודעות קרוסלה
  • מודעות מצגת שקופיות
  • מודעות סטוריז

ולבסוף, בואו נסתכל על נתוני השימוש של פייסבוק.

נתוני שימוש של פייסבוק

הוא יכול לעזור לספק מידע שיכול לעזור לעקוב אחר תוצאות ולמדוד אותן כדי למקד את הקמפיין השיווקי שלך. נתוני שימוש יכולים לעזור לקבוע:

  • תפוצה ומעורבות
  • פעולות
  • אנשים
  • תצוגות
  • הודעות, ועוד הרבה יותר.

פרטים נוספים שניתן להשיג הם:

כאשר האוהדים שלך מחוברים לאינטרנט
סוגי הפוסטים המוצלחים ביותר עבורך
הפוסטים המובילים מדפים שאתה צופה בהם, ועוד הרבה יותר.
ולבסוף, יש לנו נתוני שימוש של אינסטגרם.

נתוני שימוש של אינסטגרם

נתוני השימוש של אינסטגרם הוא כלי אנליטי שיכול לתת לך נתונים על נתונים דמוגרפיים של עוקבים, פעולות ותוכן מותג. נתוני שימוש יכולים לעזור לקבוע:

  • האירוסין
  • חשיפות ותפוצה
  • יחס ההתקשרות שיש להגיע אליו
  • התוכן בעל הביצועים הטובים ביותר לגרועים ביותר
  • ביקורי פרופיל

בעוד שפחות בני נוער מבלים בפלטפורמה מבעבר, והמעורבות הכללית מושבתת, לפייסבוק יש את הקהל הגדול ביותר בכל רשתות המדיה החברתית. הפחתת המעורבות אינה משמעותית מספיק כדי לנטוש את האתר לחלוטין.

למותגים צריכה להיות נוכחות בפייסבוק כדי לתת לגיטימציה לארגון שלהם ולהגיע לקהל שלהם – בין אם באופן אורגני, בתשלום או שניהם.

מעוניינים לדעת יותר על פלטפורמות שיווק במדיה החברתית? לאחר מכן עיין בקורס השיווק המתקדם של מדיה חברתית. הירשמו עכשיו.
הטייק אוויי
עכשיו כשיש לך תצוגה כוללת של לאן אינסטגרם הולכת, אתה צריך להשתמש בו כחלק מאסטרטגיית המדיה החברתית שלך?

למרות שאני חושב שיש הרבה הזדמנויות בפלטפורמה הספציפית הזו עבור מותגים מסוימים, אני לא רואה את זה בכל מקום כמו פייסבוק (עדיין לא, לפחות).

לפני שאתה מתחבר לרשת המדיה החברתית החדשה הזו, אני חושב שזה חכם להבין את הקהל שלך באופן מלא והאם הם מבלים את זמנם שם או לא.

אם כן, זה יכול להיות מקום יקר להגיע לקהל שלך עם ההודעות המתאימות. אם לא, זה יכול להיות בזבוז של המשאבים שלך.

עבור מותגים עם קהל מגוון (דורות מבוגרים וצעירים יותר), אני יכול לראות את פייסבוק ואינסטגרם כשילוב מנצח. משווקים יכולים להגיע לשני הקהלים שבהם הם מבלים את זמנם, עם תוכן רלוונטי ויעיל.

אם הקהל של המותג שלך ממוקד יותר (מבוגר או צעיר יותר), ייתכן שהוא יוגש בצורה הטובה ביותר עם פלטפורמה זו או אחרת.

לבסוף, אם אתה עדיין מרגיש לא בטוח, נסה את שתי הפלטפורמות ועשה כמה בדיקות. אחרי הכל, הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להשאיר משהו ליד המקרה. לקבלת מידע נוסף על אסטרטגיות שיווק דיגיטליות אחרות ושיטות עבודה מומלצות, עיין בקורס ההסמכה שלנו לשיווק דיגיטלי ובתוכנית לתואר שני בשיווק דיגיטלי.