עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

על מוטיבציית עובדים

עסקים רבים מבינים היום את כוחו של ההון האנושי. עובדים טובים לעסק זה מצרך חשוב, לכל ארגון, תמיד. לכן חשוב להבין איך שומרים על עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה, עובדים נאמנים שניתן ‘לסמוך עליהם’ שיעשו את תפקידם על הצד הטוב ביותר. המחוברות של העובדים לארגון היא חיונית כדי לייצר תרומה ראויה שלהם לארגון וביצועים גבוהים.

עובד שמרגיש מחובר לעסק יהיה פרודוקטיבי יותר משמעותית, יראה נכונות ומעורבות בצוות, יעלה יוזמות בעצמו, יהיה בעל ראש פתוח יותר, ייתן מעצמו יותר ויגיע בעצמו עם גישת האפשר למשימות. 

אז איך עושים את זה? חוויית עובד חיובית ומתמרצת. 

ראשית כל, דברו בגובה העיניים. מנהלים בכירים וזוטרים נוטים לעתים “לאבד את העם”. זאת אומרת, מנהלים שמנותקים מהעובדים שלהם ולא מחוברים למשימות היום יומיות או לא מתקשרים עם העובדים הפשוטים, יגרמו לרוב לאנטגוניזם של העובדים ויצרו תחושת ריחוק מהארגון. ככל שהמנהלים ידברו עם העובדים על בסיס קבוע ובגובה העיניים, כך העובדים ירגישו בעלי חשיבות גבוהה יותר וחלק אינטגרלי מהארגון. 

שנית, כדי לשמור על מוטיבציית עובדים, הארגון צריך להתייחס עובדיו כשותפים לדרך ומתוך כך לתגמל אותם בתקופות טובות. כאשר הארגון מרוויח ומתפתח ויש אפשרות לתרגם את זה בתשלום בונוסים לעובדים – כדאי לעשות זאת. זאת על מנת ליצור מחויבות לשעה בה הגלגל חלילה יתהפך. כשהעסק חלילה פחות רווחי, העובדים והמחויבות שלהם לעסק הם אלו שיכולים להצליח להפוך את התמונה ולהחזיר את העסק למאזן חיובי.

ולבסוף, חשוב לזכור שהעובד הוא אדם וכמו כל אדם, יש לו צורך בחיזוקים חיוביים. חשוב לוודא שמנהלים בארגון יודעים “לפרגן” לעובדים שלהם. שהם יודעים להסביר לכל עובד את חשיבותו למשימה ולצוות. חשוב שהעובד ידע איך הוא תורם לארגון ואיך מעשיו מקדמים את הארגון. כשעובד עושה את משימתו מעבר למצופה, חשוב לדעת להגיד לו מילה טובה. 

 

  • נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.
  • כל הדעות והעמדות המובעות הן אך ורק של המחברת.
  • הכותבת היא דניאל ביטון, סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי, סי וי פול ג’וב נינג’ה. החברה מציעה את שירותיה למעסיקים ומועמדים בתהליכי איתור, גיוס וניהול עובדים.

מחפשים עובדים? מוזמנים לקרוא עשרה טיפים למחפשי עובדים
מחפשים עבודה? מוזמנים לקרוא את המדריך: איך תמצאו עבודה בקלות בישראל?

מאת: דניאל ביטון

מנהלת שיווק ופיתוח עסקי, סי וי פול ג'וב נינג'ה - עובדים בשבילך. |