החלטתם ללכת בכיוון של הקמת חברה? אמנם נהוג לברך במזל טוב, אבל בכדי לנהל חברה בחוכמה צריך קצת מזל והרבה סדר בהנהלת החשבונות, נושא רגיש ולעיתים מפרך וקשה: לתזז בין המשרדים הממשלתיים, להשיג אישורים, למלא טפסים, או במילים אחרות – כאב ראש כואב במיוחד.
תשכחו מההתרוצצות! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. אנחנו קיבצנו עבורכם את כל המידע בדרך הפשוטה והקלה ביותר כדי למנוע התרוצצויות ולהרוויח שקט נפשי בכל הנוגע להנהלת החשבונות של החברה החדשה שלך. בנוסף, משרדי רואי חשבון רבים מאפשרים לך להיעזר בשירות שלהם להקמת כל התיקים הנדרשים בכל הרשויות בדרך כלל במחיר שנע סביב 350 ש“ח בלבד.
רישום כעוסק מורשה במשרדי מע“מ
החוק מחייב בעל חברה, טרם הקמת החברה בפועל, להירשם כ‘עוסק מורשה‘. עליך לגשת ליחידת אגף מע“מ באזור מגוריך, ולהצטייד במסמכים הבאים:
תעודת הזהות
אישור מהבנק עם פרטי חשבון הבנק העסקי (או צילום שיק)
חוזה עבודה או התקשרות עסקית
חוזה שכירות או חוזה רכישה של החברה
ניתן לרשום עסק כ‘עוסק פטור‘ – עוסק אשר מחזור המכירות השנתי שלו לא עולה על 99,006 ₪ (הסכום משתנה מעת לעת).
רישום חברה או עסק מהבית באגף מס הכנסה
בעל חברה חדשה חייב ליידע את שלטונות המס על הקמת החברה. ניתן לשלוח את ההודעה לשלטונות המס בדואר רשום, בתנאי שההודעה חתומה על ידי בעל החברה ובכתב ידו.
באתר רשות המיסים בישראל תוכל למצוא את מדריך מס הכנסה להקמת חברה, הכולל הסברים על הקמת תיק עצמאי, ניהול ספרי חשבונות, תשלום מקדמות, העסקת עובדים, הדו“ח השנתי, סגירת חברה וייצוג בפני רשויות המס. עוד תוכל למצוא באתר טופס להקמת תיק במס הכנסה, ורשימת סניפי מס הכנסה ומועדי קבלת השירות בהם.
ניהול ספרי חשבונות עבור חברה או עסק מהבית
ניהול ספרי החשבונות של כל חברה מחויב להתבצע על פי הוראות החוק. תכנת ניהול עסק והנהלת חשבונות הרשומה כחוק ומוכרת על ידי מס הכנסה, נחשבת כתחליף לגיטימי לניהול לספר תקבולים ותשלומים הנדרש בחוק.
למידע בנושא ספרים נוספים איתם אפשר ללמוד לנהל כל חברה ניתן לבצע חיפוש פשוט בגוגל.
חשבון בנק עסקי
בעת הקמת חברה, מומלץ לפתוח חשבון בנק עסקי שבאמצעותו תנוהל הפעילות הכספית של החברה. אם אתה פועל במסגרת חברה, תידרש להציג בעת הקמת החשבון העסקי העתקים של תקנון החברה ותעודת הרישום שלה, לאחר שעברו אישור של רו“ח או עו“ד וכן אישור של אחד מהשניים לגבי זכויות החתימה בחברה.
הקמת חברה – מדריכים מקצועיים
בעת הקמת חברה קטן, רשות המסים בישראל מעמידה לרשותך את ‘המדריך לעוסק החדש במע“מ‘ בו תוכל לקבל מידע מפורט ביותר לגבי נושאים מגוונים: מי החייבים להירשם כעוסקים במע“מ? היכן נרשמים? מהם המסמכים שעליכם להביא בעת רישום? מה לגבי הקמת שותפות? רישום החברה, רישום באמצעות מייצג, מהו “עוסק פטור“? מי חייבים במע“מ? לפי מה נקבע המס? דיווח בעת הקפאת פעילות עסקית, הגשת הדו“ח השנתי, ומידע חשוב נוסף.
רישום כעצמאים במוסד לביטוח לאומי
חובה נוספת החלה על בעל חברה חדשה – גם אם מדובר בשותפות, היא רישום כעצמאי במוסד לביטוח לאומי ומילוי דו“ח רב שנתי. החובה להירשם בביטוח לאומי חלה מיד עם הקמת החברה או התחלת העיסוק. ניתן לפתוח תיק באמצעות אתר המוסד לביטוח לאומי.
קבלת רישיון עסק
ישנם כ-90 סוגי עסקים בישראל אשר הינם עסקים “טעוני רישוי“, כלומר עסקים וחברות הזקוקים לרישיון לצורך הפעלתם, לפי חוק רישוי עסקים, תשכ“ח – 1968.
באתר משטרת ישראל תוכלו לברר איך מקבלים רישיון עסק, לראות תרשים זרימה שימחיש לכם את כל הפעולות שעליכם לעשות ברשות המקומית (רשות הרישוי) ובמשטרה כדי לקבל את רישיון העסק, ולקבל נהלים והנחיות לרישוי עסקים.