עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

קידום אתרים או אופטימיזציה למנועי חיפוש – ההבדל בין השניים

מהם ההבדלים בין “קידום אתרים” לבין אופטימזציה למנועי חיפוש – או SEO – Search Engine Optimization. כיצד עושים אופטימיזציה לאתר שלכם וכיצד מקדמים אותו בגוגל?

איך עושים אופטימיזציה למנועי חיפוש

מנועי החיפוש מזהים בעיקר את התכנים הטקסטואליים שאנחנו כותבים באתר שלנו. הנחת היסוד היא שאם נכתוב נכון את התכנים שלנו באתר – גוגל יזהה שאנחנו רלוונטים למילים המופיעות באתר שלנו וישלח לנו מבקרים ממנוע החיפוש שמחפשים מילים שמופיעות בטקסטים של האתר שלנו – אך בפועל – לצערנו – לא כך המצב.

הדבר הראשון שגולש רואה כשהוא מחפש באינטרנט לדוגמא, הן תוצאות החיפוש המוצגות לפניו.
בתוצאות החיפוש אנחנו רואים לרוב שורות של טקסט:
הראשונה – כותרת הדף – מודגשת בצבע כחול, והשניה – כמה שורות טקסט – זהו תיאור האתר.
ובכן – לידיעתכם – התכנים הללו לא נלקחים מתוכן הדף שלכם… הם נלקחים מתוך הקוד שמרכיב את הדף עצמו, או ליתר דיוק – משני שדות עקריים המתוייגים בשפת HTML   – הראשון הוא תג הכותרת – TITLE , והשני הוא תג ה DESCRIPTION , תיאור.
 
המשמעות – גם אם אתם כותבים את התוכן הכי נכון והכי מדוייק באתר שלכם , מבלי מילוי מדוייק של שני התגים הללו – הלכה למעשה – סיכוייכם לקבל תנועה איכותית מגוגל נמוך משמעותית.
 
הלכה למעשה – מה שאתם צריכים לעשות – מעבר לכתיבת התוכן בעמודי האתר – הוא לוודא שבכל עמוד ועמוד באתר שלכם, שני התגים הללו מולאו בדייקנות, והם מכילים את המילים החשובות ביותר מתוך התוכן שלכם.
(הערה – נחוץ ידע בסיסי ביותר על מנת להבין את הקוד שממנו בנוי האתר שלכם, ולרוב מערכות ניהול התוכן ובניית האתרים ניתן להגדיר את השדות הללו בממשק ניהול התוכן)
ואם להיות מדוייקים יותר: ההתאמה העקבית בין ההופעה של מילות חיפוש בתג הכותרת, בתג התיאור, ובתוכן האתר שלכם – גם בשורה של טקסט מודגש (כותרת הטקסט בעמוד שלכם) , וגם הופעה של כמה פעמים (אין מדע מדוייק, בין פעם אחת לפעמיים או 4 פעמים…) של אותן מילות חיפוש בטקסט עצמו – ההופעה העקבית של מילות החיפוש בכל המיקומים הללו – הן מה שמלמדות את מנוע החיפוש לראשונה שהאתר שלכם רלוונטי למילת חיפוש מסויימת.
אז אם עשינו את זה – הגדרנו כל עמוד ועמוד באופן מדוייק ועקבי – האם ביצענו אופטימיזציה למנועי חיפוש לאתר שלנו ?
התשובה כמובן היא עדיין לא.
בעצם ביצענו אופטימזציה חלקית בלבד לעמוד אחד בלבד.

השלב הבא – אופטימיזציה ברמת האתר כולו
אתר לרוב מורכב מדפים, קישורים, תמונות, וסרגל ניווט. (כמובן שיש אלמנטים רבים נוספים… ההתייחסות היא כללית בלבד).
אופטימיזציה מלאה לאתר אומרת לנצל את כל האלמנטים הללו על מנת ללמד את מנוע החיפוש ולחזק את הרלוונטיות של כל מילת חיפוש באמצעות מרכיבי האתר שלנו.
הלכה למעשה – מה שניתן לעשות – הוא לייצר קישורים פנימיים באתר שלנו, על מילות החיפוש שלנו, אל הדפים האופטימאליים שלנו.
לדוגמא – אם בסרגל הניווט שלנו מופיע הביטוי “אופטימזציה לאתר” – אנחנו צריכים לוודא שהקישור הזה מוביל לדף אשר נכתב באופן האופטימאלי לאותו ביטוי חיפוש.
כאשר בדף מסויים מופיעה מילת חיפוש מסויימת שאינה אופטימאלית לעמוד בו היא מופיעה – אנחנו יכולים לקשר אותה (לייצר קישור) אל הדף האופטימאלי.
דבר נוסף שניתן לעשות – הוא לייצר קישורים “כלליים” – לדוגמא בתחתית הדפים כולם – FOOTER LINKS  , ובעצם לייצר שורה של ביטויי חיפוש המקושרים אל הדפים האופטימאליים עצמם.
אם יש לנו תמונות באתר – ניתן לתייג את התמונות הללו באמצעות תג שנקרא “ALT ”  – על מנת ללמד את גוגל שהתמונה מתייחסת לביטוי החיפוש שלנו.
עם עשינו את כל המהלכים הללו באופן מדוייק ועקבי, ביצענו כבר את החלק הארי של עבודת האופטימזציה למנועי החיפוש לאתר שלנו.

מיקוד עסקי

מיקוד עסקי ושיווקי בהתאמה לשוק היעד שלכם
על מנת לדעת מהם הלכה למעשה ביטויי החיפוש העקריים והחשובים לנו – צריך קודם להבין מה המיקוד של האתר שלנו, מי קהל הלקוחות שלנו, מי המתחרים שלנו, ובעצם לגזור רשימה ראשונית של ביטויי חיפוש – שאותה יש לבדוק בכלי בדיקות מילות המפתח של גוגל – תוכלו לקרוא יותר על הנושא במאמר “איך לבנות אתר נכון”
חשובה גם הבנה אמיתית של השוק בו אתם פועלים, הבנה של הלקוחות שלכם, וגם נסיון מקצועי אמיתי בתחום של אופטימזציה למנועי חיפוש – או בקיצור.. אל תהססו להעזר במומחה לתחום או לקבל שירות ממוקד.
טוב, אז ביצענו אופטימיזציה למנועי חיפוש לאתר שלנו – האם בזאת תמה העבודה ? אפשר לשבת במקום ולראות איך אנחנו מקבלים תנועה לאתר שלנו מגוגל ואיך ההכנסות שלנו עולות מיום ליום ?
ברור שלא – ועל כן – מתחיל שלב קידום האתר.

מה זה קידום אתר

קידום אתר במנועי חיפוש – מה זה, ואיך בעצם עושים את זה?
לאחר שביצענו אופטימזציה “פנימית” לאתר שלנו , גוגל יאנדקס (יקרא…) את השינויים שלנו, את תגי הכותרת, את תגי התיאור, את הטקסטים באתר שלנו, ואת הקישורים הפנימיים שייצרנו, וייתן לנו “מיקומים” עבור ביטויי החיפוש שלנו.
לדוגמא – כאשר הגולשים יחפשו את המילה “אופטימיזציה לאתר”, האתר שלנו יופיע כתוצאה מספר 43… או בעצם – בדף החמישי בגוגל.
למה ? כי האתר שלנו חדש וגוגל לא באמת בטוח שאנחנו רלוונטיים למילה הזו, וגם בגלל שאין לנו “קישורים חיצוניים” לאתר שלנו על המילה הזו.
ואז – מה שעושים מקדמי האתרים באופן עקבי, לאחר ביצוע האופטימיזציה “הפנימית” לאתר שלנו, הוא קודם כל לחכות… עד שגוגל יבין שהאתר שלנו באמת רלוונטי, ובמקביל – מייצרים קישורים רבים ככל הניתן לאתר שלנו “על” מילת החיפוש הרלוונטית.
לדוגמא – קישור על המילה  “שיווק באינטרנט”, לדף של האתר שלנו, כאשר הוא מגיע מאתר “אחר”, מלמד את גוגל שהאתר שלנו הוא יותר רלוונטי למילה הזו מאתר “אחר” שאין לו קישורים חיצוניים על המילה הזו.
מהבחינה “החיצונית” , כלומר שאינה קשורה לאתר שלכם , הכמות והאיכות של הקישורים השונים המפנים לאתר שלכם על מילות חיפוש רלוונטיות, מהווה מדד כמעט עיקרי עבור גוגל בהבנה של רמת הרלוונטיות של האתר שלכם עבור אותה מילת חיפוש.

לגבי האיכות – קישור “טוב” נמדד לפי “חוזק” הדף ממנו בוצע הקישור, לפי כמות התנועה (קליקים… מבקרים בפועל) שהוא מייצר, ולפי מדדי האיכות של ביקור בדף באתר שלכם – כלומר כמות הזמן שמבקר שהה באתר שלכם אחרי שהגיע ממילת חיפוש, או כמות הדפים הנצפים שהמבקר ראה, או בעצם – האם כשהמבקר הגיע לאתר שלכם על מילת חיפוש מסויימת – האם הוא באמת מצא את מבוקשו?

איכות של ביקור באתר

מילה נוספת על מדדי איכות של ביקור באתר:
לכל ביקור של גולש באתר שלכם יש כמה מדדי “איכות” .
המדדים הללו הם בין השאר – זמן השהיה באתר, כמות דפים נצפים לאותו ביקור, ונתון נוסף חשוב – “אחוז נטישה” , או “Bounce Rate  “.
אחוז הנטישה הוא מדד אשר אומר כמה מבקרים שהגיעו ממקור תנועה מסויים נטשו את האתר שלנו לאחר צפיה בדף אחד בלבד… כלומר – לאו דווקא מצאו את מבוקשם.
הנתון הזה, בהצלבה עם נתוני האיכות הקודמים, בעצם מלמד את גוגל האם הקישור היה איכותי או לא – ולפי זה גוגל יקדם אותנו או יוריד את המיקום שלנו בתוצאות החיפוש – בהתאם לרמת הרלוונטיות שהוא מודד עבור כל ביטוי חיפוש.
כאשר גוגל “שולח” אלינו מבקרים מתוצאות החיפוש , הוא מודד את איכות הביקור שהוא ייצר – אם איכות הביקור הייתה “טובה” יותר מנתוני האיכות של המתחרים אשר נמצאים “מעלינו” בתוצאות החיפוש – התוצאה שתתקבל לאורך זמן היא שגוגל יקדם אותנו במעלה תוצאות החיפוש שלו… עד שמדדי האיכות של הביקורים שלנו יהיו “גרועים יותר” ממדדי האיכות של התוצאות שנמצאות “מעלינו”.
המסקנה המשמעותית: על מנת שנתקדם בתוצאות החיפוש – אנחנו קודם כל צריכים קישורים חיצונים על מילות החיפוש לאתר שלנו, ולאחר מכן אנחנו צריכים לוודא כי הביקורים של הגולשים עבור מילות החיפוש הללו הנם ביקורים איכותיים ככל הניתן.

ההבדל בין אופטימזציה למנועי חיפוש לבין “קידום אתר”

הלכה למעשה – לסיכום הנושא – ההבדל בין אופטימזציה למנועי חיפוש לבין “קידום אתר” או קידום מילות מפתח של אתר :

לפני שמתחילים לעשות קידום לאתר , יש לבצע אופטימיזציה “פנימית” לאתר – להגדיר נכון את התכנים, את התגים השונים, את הקישורים הפנימיים – ורק אז – ניתן לבצע את התהליך שנקרא “קידום” – כלומר להתחיל עבודה ממוקדת על יצירת קישורים חיצוניים על מילות המפתח שלנו אל האתר שלנו, ובמקביל לוודא שנתוני איכות הביקורים לאתר שלנו גבוהים ככל הניתן.

בעצם מה שעושים “מקדמי אתרים” – הוא לייצר קישורים חיצוניים לאתר , קישורים איכותיים כמה שיותר. בזאת בעצם ניתן למצות את עיקר נושא “קידום האתר”.

תגיות: