אם אתה עוקב אחרי התוכן שלנו כבר זמן מה, אתה יודע שלעתים קרובות ציטטנו את ניתוח פייסבוק ככלי שימושי עבור בעלי עסקים. זה מזעזע לשמוע שזה הולך להיעלם; עם זאת, זה לא יכול להיות מפתיע כמו שזה נראה על פני השטח. הנה הסיבה.
תכונות מרוקנות
פייסבוק משתמשת בכלי שנקרא פיקסל פייסבוק, שהוא פיסת קוד שממוקמת בקוד של האתר שלך כדי שפייסבוק תוכל לצפות בזרימת התנועה בין האתר שלך לפלטפורמה שלהם. כלי זה עוזר ליצור מודעות, לפתח קהלים דומים ולנטר מדדי קהלים ותנועה. פייסבוק מסירה לאט ובשקט תכונות שמשתמשות בפיקסל מאז תחילת 2021. כעת הם הודיעו כי כל התכונות האנליטיות ייעלמו עד יוני 2021, והפיקסל יבוטל עד 2022.
השפעת שימור הנתונים
כשפייסבוק וגוגל נמצאות כל הזמן בכותרות בנוגע לחששות לפרטיות, האדם הממוצע הופך להיות מודע יותר לנתונים האישיים שלו ולקלות הנגישות שלו בפלטפורמות אלה ואחרות. אנחנו מתחילים לראות את הדאגה הזאת הופכת לפעולה. בשנת 2018, האיחוד האירופי כפה את התקנה הכללית להגנה על נתונים (GDPR) על אתרי אינטרנט. כעת, כאשר אנו טוענים אתר אינטרנט, לעתים קרובות אנו מתבקשים לאפשר קובצי Cookie, לדחות קבצי Cookie או להתאים הגדרות קבצי Cookie.
קובצי Cookie אינם דבר חדש; עם זאת, הם תמיד עבדו בעבר ברקע, ומשתמשים רבים לא היו מודעים למטרתם או לקיומם. הם קבצי טקסט של נתונים המזהים אותך כמשתמש, כתובת ה- IP שלך ופיסות מידע אחרות כגון מין וגיל. אתרי אינטרנט אוספים מידע זה ומשתמשים בו כדי ליצור מסקנות לגבי בסיס המשתמשים שלהם ולעקוב אחריהם באמצעות פילוח מחדש של מודעות.
תאגידים גדולים כמו גוגל ואפל מתחילים להגן יותר על המידע של המשתמשים שלהם ולשלב את נתוני המעקב אחר אפליקציות של צד שלישי. יש הסבורים כי העדכון החדש ביותר של אפל ל-iOS 14 הוא מה שדוחף את פייסבוק לבצע את השינוי הזה. העדכון החדש של iOS יגביל צורות ספציפיות של איסוף נתונים אלא אם המשתמש יצטרף.
מדדים אחרים זמינים
הרבה מהנתונים הזמינים דרך Facebook Analytics ניתנים להשגה באמצעים אחרים. למשתמשים עדיין תהיה גישה לחבילת העסקים, למנהל המודעות ולמנהל האירועים שלהם בפייסבוק. המשווקים יצטרכו לזהות איזו שיטה תעבוד בצורה הטובה ביותר עבורם לנוע קדימה.
למרות שרבים רואים בפיקסל פייסבוק כלי מיושן שלא יחסר, אם אתה עדיין משתמש בפיקסל פייסבוק, זה הזמן להתחיל למצוא דרך אחרת לעקוב אחר הלידים, הקליקים והמרות שלך.