שילוח בינלאומי מורכב מכל המעטפת הלוגיסטית הנדרשת לשינוע מטען בין יבשות.
השירות ניתן על ידי חברות שלהן משלחים בינלאומיים שקיבלו אישור להכשרתם המקצועי ובכך לביצוע תפקידם על ידי רשות המסים בישראל.
השילוח הבינלאומי מכוון להעברת סחורה כמו גם להעברת חפצים אישיים ורכוש, שכן תהליך הליווי בשרשרת הלוגיסטית נעשה באופן זהה.
כמעוגן בחוק סוכני המכס, המשלח הבינלאומי הינו מוביל חוזי, עליו לדאוג באופן היעיל והמהיר ביותר לשינוע מטען ממדינה למדינה תוך תיאום ההובלה בין נמלי אוויר, נמלי ים ויבשה, יחד עם הגישור והתיאום בין חברות התעופה לחברות הספנות והסדרת כל הטפסים והניירת הנדרשת לעמילויות מכס. השילוח הבינלאומי תלוי בתקשורת ובתיאום בין כל שרשרת האספקה, מהיבואן ועד היצואן, דבר זה באחריות המשלח. כמו כן, באחריות המשלח להמציא עבור כל שילוח הנפקה של שטר מטען בנפרד. השילוח הבינאלומי מורכב מתהליך המונה מספר גורמים כשכל התהליך למעשה הוא כחלק מתפקידו של המשלח ובאחריותו. השרשרת הלוגיסטית מונה תחילה את הובלת המטען, אחסונו במסוף הייבשתי, פריקה שלו, טעינה ואחיזה שלו, וכמובן שהכל תלוי בניירת הרלוונטית והמצאת המסמכים בעבורו.
משלח בינלאומי כחלק מתפקידו נדרש למציאת שטחים פנויים באוניות, משאיות וברכבות, על מנת לשנע באופן יבשתי במידה ויידרש. כמו כן, השילוח הבינלאומי נמדד באופי יעילותו ומקצועיותו של המשלח, יחד עם הפן הכלכלי. המשלח יכול לאחד מספר משלוחים שונים של יצרנים שונים, אל שוק יעד אחד ובכך להוזיל את עלויות השינוע. בנוסף לכך, תחת אחריות המשלח לתזמן באופן המדוייק ביותר את ההגעה של הסחורה אל הרציף הנכון, הנפקת האישורים בעבורו והתשלום בעבור כל פעולות הגורמים שמרכיבים את השרשרת הלוגיסטית. משלחים רבים מעדיפים ליצור קשרים עם סוכנים בינלאומיים שנמצאים באזורי סחר גדולים, ובכך מקלים על פעולות רבות בכל תהליך השינוע שלהם הן מבחינת העבודה שלהם והן מבחינה כלכלית בעבור הלקוח שלהם. משלח שאינו מרושת בסוכנים בינלאומיים יכול להיעזר במשלחים אחרים שלהם אמצעים לוגיסטיים גדולים יותר.